Main menu

Market Place Dom.Rep geslaagd

15 mei 2017 vond een geslaagde Market Place Dominicaanse Republiek plaats. Van de laatste reistips en insiders nieuws naar dans- en rumtradities, smakelijke bites en cocktails met als afsluiter een walking dinner onder het mooiste dak van Nederland.  Zo’n 100 genodigden lieten zich tijdens de Market Place inspireren door de aanwezige smaken, kleuren en klanken uit de Dominicaanse Republiek.

Een cultureel en gastronomische reis
Koffie met dulce de leche, sigaren rollen, schilderkunst, sieraden, rum proeven en live koken.  Er was uitgebreid aandacht voor muziek, de tradities van instrumenten én er werd gedanst op het ritme van de Merengue. Het eten had een centrale rol. Hiervoor was chef-kok Luigi speciaal uit Santo Domingo overgekomen, hij toverde de heerlijkste gerechten uit de keuken en deed een live cooking demonstratie.

Winnaars
Marlies Nieuwmeijer (Travel Counsellors) ging naar huis met een mooie fles rum. Bernadette Dekker (Amondo) en Chantal Rahman (TUI) werden heel blij van hun prijs; een All Inclusive verblijf van maar liefst een week. Hotelpartners waren Iberostar en Bahia Principe.

Promotie in Nederland
Naast de prachtige stranden, een fantastisch mooi binnenland en de uiteenlopende keuze aan hotels en golfbanen, ging het deze dag vooral ook om sfeer proeven. En de reacties waren lovend. Het team van de Dominicaanse Republiek is heel tevreden met de grote opkomst van reisagenten die enthousiast naar huis gingen.

De workshop vond plaats in De Wereld van Smaak in de Rotterdam Markthal.  Bezoekers waren vooral reisagenten, een aantal touroperators, journalisten en bloggers.